Topomotor

Topomotor

O pracy

  • Tytuł
    Topomotor
  • Technika wykonania
    Cyfrowa
  • Wymiary:
    1600x1600x2000mm
  • Liczba wyświetleń
    400
  • Opis
    Nieuniknione ponowne pojawienie się ludzkości na Księżycu stwarza wiele potencjalnych problemów projektowych. Prognozy zakładają, że w przeciągu najbliższej dekady lub dwóch powstaną na powierzchni Księżyca stałe habitaty. Potencjalne problemy jakie projektanci będą musieli rozwiązać można ekstrapolować z życia w podobnych środowiskach tj. na platformach wiertniczych, arktycznych placówkach badawczych, czy Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS), gdzie personel boryka się z takimi problemami, jak deprywacja sensoryczna (np. brak kontakt z naturą, brak światła dziennego), ograniczona aktywność fizyczna i wszystko inne, co wiąże się z życiem w ciasnych przestrzeniach przez dłuższy czas. Potencjalnym remedium wydaje się być wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości, już obecnie stosowanej w terapiach osób starszych, czy chorujących na PTSD (Post-Traumatic Stress Disorder). Topomotor to urządzenie umożliwiające działania w wirtualnej rzeczywistości na ograniczonej przestrzeni, przy maksymalnej imersji, tj.: chodzenie we wszystkich kierunkach, symultaniczne odtwarzanie topologii wirtualnego podłoża oraz jego grząskości wraz z wielokierunkową symulacją wiatru i ciepła. Modułowa konstrukcja Topomotoru oparta na ramie z profili aluminiowych zapewnia stabilność i sprawia, że urządzenie po rozłożeniu na części zajmuje niewiele miejsca podczas transportu. Śledzenie ruchu użytkownika we wszystkich osiach odbywa się za pomocą zestawu 3 kamer. Sylwetę urządzenia tworzą wstęgi opasające żebra radiatora, a jej ciężar osadzony jest u podstawy. Co wraz z neutralnymi kolorami skorupy nadaje Topomotorowi lekkości i nie obciąża przestrzeni w której zostanie on umiejscowiony. Jedynie elementy potencjalnie niebezpieczne wykonano w ostrzegawczym kolorze pomarańczowym.

O autorze

Profil autora