Nieuniknione ponowne pojawienie się ludzkości na Księżycu stwarza wiele potencjalnych problemów projektowych. Prognozy zakładają, że w przeciągu najbliższej dekady lub dwóch powstaną na powierzchni Księżyca stałe habitaty. Potencjalne problemy jakie projektanci będą musieli rozwiązać można ekstrapolować z życia w podobnych środowiskach tj. na platformach wiertniczych, arktycznych placówkach badawczych, czy Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS), gdzie personel boryka się z takimi problemami, jak deprywacja sensoryczna (np. brak kontakt z naturą, brak światła dziennego), ograniczona aktywność fizyczna i wszystko inne, co wiąże się z życiem w ciasnych przestrzeniach przez dłuższy czas. Potencjalnym remedium wydaje się być wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości, już obecnie stosowanej w terapiach osób starszych, czy chorujących na PTSD (Post-Traumatic Stress Disorder).
Topomotor to urządzenie umożliwiające działania w wirtualnej rzeczywistości na ograniczonej przestrzeni, przy maksymalnej imersji, tj.: chodzenie we wszystkich kierunkach, symultaniczne odtwarzanie topologii wirtualnego podłoża oraz jego grząskości wraz z wielokierunkową symulacją wiatru i ciepła.
Modułowa konstrukcja Topomotoru oparta na ramie z profili aluminiowych zapewnia stabilność i sprawia, że urządzenie po rozłożeniu na części zajmuje niewiele miejsca podczas transportu. Śledzenie ruchu użytkownika we wszystkich osiach odbywa się za pomocą zestawu 3 kamer.
Sylwetę urządzenia tworzą wstęgi opasające żebra radiatora, a jej ciężar osadzony jest u podstawy. Co wraz z neutralnymi kolorami skorupy nadaje Topomotorowi lekkości i nie obciąża przestrzeni w której zostanie on umiejscowiony. Jedynie elementy potencjalnie niebezpieczne wykonano w ostrzegawczym kolorze pomarańczowym.
Odwiedzona przez Ciebie strona internetowa korzysta z plików cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.