Instytut Francuski w Polsce, we współpracy z Francusko-Polską Izbą Gospodarczą oraz Renault Polska, organizuje od 13 marca do 26 kwietnia 2017 roku drugą edycję konkursu mody i kreacji tekstylnych «MODETYKA».
Konkurs jest organizowany pod patronatem medialnym magazynów „Moda w Polsce” i „USTA".
Pierwsza edycja konkursu została zaproponowana przez Instytut Francuski w Polsce we współpracy z miastem st. Warszawa w listopadzie 2016 roku w ramach wystawy TEXTIFOOD, odbywającej się w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
Po sukcesie pierwszej edycji, Instytut Francuski w Polsce zdecydował kontynuować swoje zaangażowanie na rzecz młodych polskich projektantów oraz na korzyść mody odpowiedzialnej.
Druga edycja konkursu «MODETYKA» będzie poświęcona «nowym tkaninom etycznym».
Zadaniem kandydatów będzie zrealizowanie kompletu bądź sukienki z wykorzystaniem następujących materiałów:
Założeniem konkursu jest zachęcanie i promowanie kreatywności w świecie mody i designu w Polsce, podnosząc świadomość w zakresie ochrony środowiska związanej z przemysłem tekstylnym i nadmiernym zużyciem zasobów naturalnych.
Chcemy udowodnić, że istnieje również inna forma tworzenia.
Uczestnikiem konkursu może być każda pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca obywatelstwo polskie, która jest: projektantem mody (w tym przypadku ta osoba nie powinna ukończyć 40 rż. w dniu wysłania zgłoszenia na konkurs) albo studentem Akademii Sztuk Pięknych w Polsce.
Konkurs MODETYKA będzie trwał od 13 marca do 26 kwietnia 2017 roku do północy.
Zadaniem kandydatów będzie zrealizowanie kompletu bądź sukienki z wykorzystaniem następujących materiałów:
Konkurs odbywa się w trzech etapach: