Zadanie
Zadaniem uczestników konkursu jest zaprojektowanie plakatu ukazującego uniwersalność twórczości Szekspira 400 lat po jego śmierci, plakatu, który odpowie na pytanie, co młodzi, współcześni ludzie mogą czerpać z mądrości angielskiego dramaturga, który jak nikt inny poznał naturę człowieka.
Założenia
1. W roku 2016 przypada 400 rocznica śmierci Williama Szekspira. Z tej okazji Penguin Random House Group zainicjował międzynarodowy projekt, w ramach którego wybitni współcześni pisarze, tacy jak Margaret Atwood czy Jo Nesbø, stworzą powieści inspirowane jego najważniejszymi sztukami. Partnerem tego wydarzenia w Polsce jest Wydawnictwo Dolnośląskie wchodzące w skład Publicat S.A.
2. Twórcy tego projektu chcą nie tylko uhonorować najwybitniejszego dramatopisarza w historii, ale przede wszystkim zwrócić uwagę na ponadczasowe przesłanie zawarte w jego dziełach, które dzisiaj przemawiają do nas nie mniej dobitnie niż w czasach, kiedy po raz pierwszy wystawiano je na deskach elżbietańskiego teatru.
3. Hasło „Szekspir ∞” wskazuje zarówno na niegasnącą aktualność twórczości Szekspira, jak i na nieskończoną liczbę interpretacji takich dzieł, jak Hamlet, Otello czy Makbet. Hasło konkursu ma być źródłem inspiracji, nie musi być umieszczone na plakacie. Każdy z autorów plakatu może zaproponować własne hasło, zgodne z pomysłem pracy.
Termin nadsyłania prac upływa 30 listopada 2015 r. Werdykt jury poznamy 15 grudnia 2015 r.
Informacje o konkursie i pełny tekst regulaminu znajdują się na stronie internetowej www.galeriaplakatu.ams.com.pl.